
Svarbiausios lyderio savybės
Neapibrėžtumo ir pokyčių laikas. Lyderystė įgauna naujus atspalvius ir galią. Geriausi lyderiai savo komandas link rezultato dabar veda per įtaką, o ne savo padėties galią. Praeities hierarchinės, vadovavimo ir kontrolės struktūros nyksta. Kokios svarbiausios lyderio savybės?
Aiškios vizijos turėjimas ir jos perdavimas komandos nariams
Lyderis organizacijoje turi labai aiškią viziją arba, kitaip tariant, kelią, kuriuo jis pasiryžęs vesti kompaniją link tikslų pasiekimo ir įgyvendinimo. Jis puikiai suvokia verslo situaciją, potencialą ir mato kelią, kuriuo geriausiai eiti, kad būtų pasiekti verslo tikslai. Kiekvienas komandos narys turi aiškiai apibrėžtas užduotis ir tikslus, kurių siekia, kad bendri įmonės tikslai būtų įgyvendinti. Lyderis puikiai suvokia įmonės tikslus ir juos geba perduoti komandos nariams, juos įkvėpti bendram darbui. Lyderis geba sukurti motyvuojančią ir darbingą aplinką, kad kiekvienas komandos narys jaustųsi puikiai, konfortabiliai ir būtų laimingas atlikdamas savo užduotis. Kiekvienas komandos narys puikiai suvokia savo indėlį siekiant bendrų organizacijos tikslų ir džiaugiasi galėdamas būtų verslo dalimi.
Gebėjimas įkvėpti komandos narius
Šiuolaikinis lyderis turi puikiai gebėti suburti stiprią komandą ir ją motyvuoti bendrų verslo tikslų siekimui. Darbuotojai yra motyvuoti, jeigu jie puikiai suvokia savo tikslus, turi aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus, kuriais vadovaujasi darbe ir, be abejo, jaučiasi komandos dalimi, kuri prisideda prie tikslų įgyvendinimo. Dar viena svarbi motyvacijos dalis, darbuotojas jaučiasi reikšmingai prisidedantis prie verslo tikslų siekimo ir jų įgyvendinimo. Lyderis aiškiai apibrėžia tikslus kiekvienam komandos nariui, energingai veikia kartu su komanda ir įkvepia komandos narius verslo tikslų siekimui. Tikras lyderis pats aktyviai veikia siekdamas bendrų tikslų, tokiu būdu rodo pavyzdį komandos nariams. Siekdami tikslų, lyderis skiria labai didelį dėmesį savo komandos narių mokymui ir koučingui.
Geranoriškumas
Šiuolaikiškas lyderis dirba atsidavęs iš visos širdies savo vizijai, komandai ir įmonei. Jis vadovaujasi išmintimi, bendraudamas su komandos nariais ir priimdamas sprendimus. Geranoriškumo dėka lyderis nesivadovauja savo ego, jį tiesiog „pamiršta“, nori ir tampa komandos dvasia bei įkvėpėju. Lyderio gerumas pasireiškia per dėmesingumą kiekvienam komandos nariui, padėką už kiekvieną atliktą darbą bei padrąsinimą veikti ir įveikti naujus iššūkius. Dėmesys ir padrąsinimas yra puiki motyvavimo priemonė, nes darbuotojai jaučiasi laimingi ir komandos dalimi, kai juos padrąsina ir padėkoja už atliktus darbus. Tyrimais įrodyta, kad dėmesys ir nuoširdus paplekšnojimas per petį, darbuotojui pakelia nuotaiką, darbingumą ir savivertę.
Pasitikėjimas savimi.
Gali būti dienų, kai ateitis dėl verslo kels nerimą ir viskas nesiklostys pagal planą. Lyderio darbas – pagerinti mikroklimatą darbe, „gesinti gaisrus“ ir kelti darbuotojų ūpą. Suprasti, kad nuosmukiai laikini ir tai natūrali verslo dalis, todėl nereikėtų pasiduoti ir toliau atkakliai siekti tikslo.
Įsipareigojimų laikymasis.
Jeigu tikitės, kad komanda sunkiai dirbs ir pagamins kokybišką produktą, visų pirma jūs, kaip lyderis, turite būti jai pavyzdžiu. Nėra didesnės motyvacijos negu pamatyti viršininką dirbant kartu su visais, kaip lygų. Labai svarbu ne tik būti įsipareigojusiu darbu, bet ir laikytis įsipareigojimų. Jeigu lyderis kažką pažadėjo – privalo savo žodį ir ištesėti.
Pozityvus požiūris.
Jis reikalingas išlaikyti stabilią darbuotojų motyvaciją ir padidinti energijos lygį. Nuo jo priklauso bet kokio verslo sėkmė. Malonios smulkmenos (užkandžiai, kava, nuoširdus patarimas, retkarčiais net vynas ar alus darbo vietoje) padeda priminti, kad kiekvienas komandos narys yra ne tik sraigtelis sistemoje, bet ir žmogus.
Kūrybiškumas.
Kai kurie sprendimai nenukrenta lyg iš dangaus. Kartais norint juos rasti reikia pasitelkti vaizduotę ir būti itin kūrybingiems. Lyderis turi mąstyti nestandartiškai, numatyti kelis žingsnius į priekį ir iš kelių blogų sprendimų pasirinkti geriausią.
Suprasti, ko nori klientas
Ne veltui sakoma, kad empatija greitai taps vienu pagrindinių mūsų konkurencinių pranašumų. Tiesą sakant, produktai ir paslaugos vis labiau panašėja ir tai, kiek sugebame išklausyti savo klientą ir suprasti jo poreikius, lems, kiek daug jis norės su mumis dirbti. Kaip galime tapti labiau empatiški? Pabandykime daryti tai, ką daro mūsų klientai. Išbandykime savo, konkurentų produktus, praeikime visą grandinę nuo idėjos, kai mums reikia kažko naujo iki pat momento, kai pradedame produktu naudotis. Pamatysite, kad iš tiesų tobulėjimui, kliento poreikių ir problemų supratimui turime labai daug erdvės.
Šių lyderių savybių pritaikomumas kasdienybėje itin akivaizdus: jei norime, kad kiti mumis pasitikėtų, vertintų mus, tiesiog darykime, o ne vien kalbėkime. Jei mūsų pažįstami ar kolegos matys mūsų darbų sąrašą, jie patys susidarys tokią nuomonę apie mus, kokios mes ir siekiame.